lördag 5 september 2009

Kalas

Efter dagens fiske så bar det av till stan på 70års kalas. Precis som jag anat så kände jag knappt en människa där. Men folk presenerade sig så där så att det låter som att man skulle veta vilka dom är. Och så har dom skaplig koll på vem en annan är. Slutligen så står man där och småsvettas med skägget i brevlådan och försöker låta som man har full koll själv.
Efter det sedvanliga minglet var det hade våran dotter tröttnat på att vara lugn och fin. Nu var det istället dags för lite learning by doing dvs den lite hårdare vägen att lära sig saker på. Lektion 1: Vad händer om man springer rakt ut i en väg. Jo man får 2 förbannade föräldrar på halsen. Efter lite grinande och snorande var det dags för mat. Då blev det dags igen. Lektion 2: Vad händer om man läger fingret på en spotlight. Jo man får sitta med fingret i isvatten i en halvtimme. Efter detta så kände hon att dagens lektioner var slut så nu blev det inga fler missöden.. Efter grymt bra mat och ett par bitar riktigt hardgajven tårta så fick det bära av hem. Så nu är man precis hemkommen och så trött så jag tror jag svimmar. Känns som att sängen inte är långt borta. Börjar även känna mig halvrisig. Halsen spökar och snoren rinner. Fattas bara att man vaknar upp med en grisnäsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar