tisdag 17 november 2009

Isfiske och kroppslig kolaps

På grund av förkylning och en total hjärnkolapps (troligen jobbrelaterad) så har jag inte orkat skriva på några dagar. Men nu är det nya tag för nu är man på väg upp igen.

Kan börja med fisket i lördags, eller ja det tänkta fisket. Jag, PA och Dovis hade planerat att fiska så det bar av till sjön. Nu stötte vi på ett mindre problem som stavas 6mm is. Flugfiske och is brukar inte vara en speciellt bra kombination. Och så var det även denna dag. Som tur var så var kaffe termosen och pipan laddad så det blev trevligt ändå. Var ett allmänt laddande mal om nästa säsong, gajvet.
Funderar på att göra ett nytt försök i helgen som kommer för nu så är nog isen borta. Får se, beror på väder, tid och lust.

Annars så har det varit halvtungt senaste dagarna. Har varit allmänt snorig och rutten plus att i lördags kväll så sa kroppen till mig på ett ganska brutalt och obehagligt sätt att jag måste lugna ner mig och inte stressa upp mig för en massa saker som för det mesta är småsaker. Så i nån form av gå in i väggen attack så var det bara att inta horisontalläge i soffan och ta det jävligt lugnt. Det verkar ha funkat skapligt för nu så verkar man vara på bättrings vägen. Jävlig skönt.

Nu blir det till att ta tag i kaoset här hemma och försöka röja upp. Inte blivit så mycket av det senaste veckan.

4 kommentarer:

  1. På tiden att det fanns nåt att läsa igen :D Gött att du mår bättre!

    SvaraRadera
  2. krya på dig fiskaren..=) P-A berätta att din dotter har börjat rimma haha rolig unge ni har..=) det går oxå rykten om att det snart är din födelsedag...ojoj nu börjar du bli gammal ;)

    SvaraRadera
  3. På torsdag blir man 31 år ung...och snygg. Förväntar mig presenter, raketer och applåder.

    Jo hon är en riktig rimstuga. Som hon sa.Lampa,Slampa =D

    SvaraRadera