onsdag 28 april 2010

Blött


Solen sken, fåglarna kvittrade detta kunde bli en fin dag för lite fiske. Ända problem var att detta finväder mötte mig kl 7 när jag var på väg till jobbet. 10 timmar senare när det då var dags för fiske så strilade regnet ner och det var inte direkt varmt ute, förbannade pissväder. Nåja är det fiske satt på agendan så är ddet bara att bita ihop. Iväg och hämta upp P-A och iväg till sjön. Jag började med lite Gäddfiske men det var ganska dött på den fronten. Så efter en halvtimme fick det bli till att byte ner ett par klasser på spö och knyta på en gul nattsländepuppa. Nu var jag pissblöt, till stor del pga att jag hade hoppat över regnbrallor. Men efter några tunga drag på pipan så kände man sig något starkare. Efter ca 40min så sitter iaf årets första båge på kroken. Drillningen är snabbt avklarad och fisken fotas och får sedan hoppa tillbaka. Nu hade det fått bli nog av väta och en varm duch känndes mer lockande än att sitta kvar i regnet så det fick bära av hemåt.

Nu hänger kläderna på tork och jag ligger i soffan. Kan konstatera att det ska vara något bättre väder vid nästa tripp, som nog äger rum helgen . : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar