onsdag 11 augusti 2010

Kunde åkt till fjälls.

Lite småknäckt. eller ja inte knäckt kanske. Grejen var den att igår så ringde en kompis till Hjerst. han har en fiske o jakt camp runt fulufjället. Han och undrade om jag kunde komma och ha guida några personer i helgen. Var lite kastkurs inblandat och fiske i sjö o ström. Var smickrande att få ett sånt erbjudande. Få vara till fjälls och samtidigt ha betalt, det vore en ny upplevelse. Men med bara 3 dagars varsel så blev det i mastigaste laget. Så efter lite funderande så tackade jag nej. känns lit surt men det blev nog bäst så. Kan hoppas att man får fler såna chanser men med lite bättre förberedelse tid.

Efter att jag skakat av mig detta så fick det bli fiske i sjön igår kväll.Jag, PA, Dala o Robban åkte upp. Fisken hade i våra ögon en dålig dag. vakade mycket dåligt med resultat att ingen fick nått. Vi är ju ruttna på detta med flugfiske...måste vara så.. kvällens behållning var Dala o PAs diskussion i ämnet kläder och mode. PA hade fått nya fjällräven brallor som givetvis varje söm synades och utvärderades. med slutsatts att det var bra grejer
Tror det var dessa http://www.outnet.se/fjaellraeven/kalfjaell-trousers.php

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar