onsdag 8 september 2010

Några snabbfisken

Mår fortfarande halvdant. Var hos herr eller rättare sagt fru hjärnskrynklaren i går och efter att pratat med henne så konstaterades det att jag ska hålla mig långt ifrån allt vad alkohol heter hädanefter. Tydligen så när jag festar till så kraschar skallen med ett medföljande helvete i flera veckor. Låter kanske lite konstigt men så är det tydligen. Men när det har känts ok så har jag hunnit med att fiska lite.

Lördag.
var uppe en timme på eftermiddagen med PA. Det vakade bra i en av vikarna, precis så som det gjort närmaste tiden. PA fick en fisk medan jag missade några. Gjorde den klassiska sjöfiske missarna. Står och tittar på skogen och funderar på annat. Hugger givetvis alltid när man inte är med.


Söndag
Jag fick oväntat lite tid på kvällen så jag stack iväg i 1,5 timme. Denna kväll var fisket så enkelt som det bara kan vara. Min fluga som för dagen var en klink bunden som haröra i strl14 gillades skarpt av sjöns öringar. 6 fiskar och några "nekninga" på flugan blev resultatet. Fick nästan dåligt samvete över hur mycket fisk jag tog trotts att dom får simma tillbaka. Så när klockan närmade sig 7 så bar det av hemåt och jag var mycket nöjd.


Tisdag
Åter igen så var det team Åberg/PA som intog sjön och även samma vik. Vet i tusan varför all fisk står sammlade på nästan samma ställe men så är det. kanske är nått lekrelaterat vad vet jag. Det vakade bra även denna kväll men nu var det desto svårare än tidigare. Jag lyckades få 2 fiskar men mer än så blev det inte. Men våra flugor blev inspekterade gång på gång. Blev bara en virvel under flugan och sen så sket dom i det. Kanske börjar dom lära sig av sina misstag?
Är nästan mer spännande när dom håller på så än när dom hugger. Lite kittlande är det i alla fall =)


Som det är nu så bestämmer jag fisket mer eller mindre i samma sekund så nån planering är det egentligen inte tal om.
Det jag hoppas är att jag fått ordning på skallen tills den 23 då hela BengtsBoys åker och fiskar i mellanljusnan i ett par dagar. Mår jag dok som jag gör nu så vågar jag inte åka.

4 kommentarer:

  1. binder haröra klink haha :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det är nog den fluga som funkar bäst för mig över lag. Strl 12 brukar vara bra oxå:-)

    SvaraRadera
  3. Kämpa på....Gött att ni nyper lite fisk också!

    Kan du förklara innebörden av ordet "Gajvet" ;-)

    //Andreas

    SvaraRadera
  4. Haha. gajvet betyder typ bra eller härligt. Om nått är riktigt bra så är det hardgajvet. kanske låter lite fjantigt men orden är så etablerade i fiskegänget så man säger det utan att tänka. Ordet Dys betyder dåligt. kan förklara uppkomsten av orden om vi träffas irl nån gång Andreas. Det vore trevligt förövrigt.

    //Mathias

    SvaraRadera