söndag 12 september 2010

Spännande fiske o fin båge



PA med en klockren Båge
Fan så snygg.

Blev ett fiske denna eftermiddag. Var iofs och fiskade igår med. Fick då en fisk på första kastet sen så var Öringarna lite lätt omöjliga att ha att göra men så det hände inte så mycket mer att berätta om den trippen.
Nå väl. Anade att det kunde vara bra idag, varmt och lite sol. Väl ramme så visade det sig att det även var så oxå. Vakade lite överallt. Även våra bågar som för det mesta är helt omöjliga att komma i kontakt med var i farten. Nu är det så att även fast dom är i farten så är det nästan omöjligt att få dom iaf ;)
Flygmyror var det som stod på menyn. Verkar vara den ända insekt som lyckas locka upp bågarna från djupet.
Jag kammade noll denna dag. Lite surt men det var ett spännande fiske iaf. Skulle velat haft ett par timmar till så kanske jag kunnat fiska lite mer avslappnat. PA där emot fick på kanske sjöns hitintills vackraste båge. Inte var dag jag blir lite avis på nån som fått en Regnbåge men idag blev jag nästan det. Dels för att den var så fin men mest är det nog för att dom är så svåra att lyckas lura efter dessa 3 år som dom simmat här så det är så grymt kul att få en.

Skulle nog nästan garanterat kunnat fått fisk om jag satsat på Öringarna, men nu när bågarna va igång så tog man skansen. Nu gick det ju som det gick men men...

Hur som så hade vi ett spännande fiske denna eftermiddag. Hoppas jag hinner iväg en sväg efter jobbet nån dag. Det borde jag men nu börjar mörkret ställa till det. Men ett par veckor till ska det nog funka.

4 kommentarer:

  1. Ser man på, Fin båge....Gratta kompisen till fisken! Nu kan du se bilder och beskrivning av "Panduropuppan" eller TF-puppan som Andreas verkar har döpt den till!
    http://tivedenflyfish.blogspot.com/2010/09/tiveden-flyfish-puppan-tf-puppan.html

    Håller med dig, Det skulle vara sköj att träffas och fiska lite! Har du nån möjlig plan för det?

    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Jag är öppen för det mesta. Vore kul att komma ner till dig och fiska HÖ men den säsongen är väl snart till ända. Vore kul att åka ner nån gång nästa år om jag får och det passar.
    Annars så vore väl Hökensås ett alternativ. Är kanske inte så jag slår klackarna i tacket har iofs inte fiskat där nån gång men det är väl helt ok. Är ju mitt i mellan oss så på det sättet så passar det ju bra.

    Har du nått förslag?

    Ska säga grattis till PA =)

    SvaraRadera
  3. Har ju sett att ni fiskat i Kivik-trakten....Kanske man kan träffas där nere?
    Vi skall förmodligen dit nångång under Mars-April 2011, för sjunde året i rad i så fall!

    Annars är du/ni givetvis välkomna till Göteborg och testa havsöringen på västkusten.

    Det finns ju givetvis också vatten "mittemellan"......eller eran sjö?

    Jag och kompisarna är lite småsugna på att testa Gädd-flugfisket, var man nu gör det bäst?!?!?

    Vi håller det öppet och funderar lite ;-)

    SvaraRadera
  4. Låter bra det mesta. Kan bli tight detta år. Skulle iofs kunna bli nått gäddfiske sent på sesången.

    När det gäller HÖ nästa år så är skåne mer eller mindre redan spikar. Blir andra eller tredje veckan i april

    SvaraRadera