måndag 8 november 2010

Å så var det kallt



Äntligen! Nu ligger äntligen isen. SÅÅÅÅ skönt att slippa känna stressen över att behöva åka och fiska. Å så visade termometern denna morgon ena härliga -10, kan det bli mycket bättre......allvarligt så kan det faktiskt vara det men det är väl bara att gilla läget. Nu så blir det till att fokusera på handlandet. Ny rulle ska inhandlas. Spö ska förvandlas från 4 till 3 delar så som det var innan jag knäckte det. Nya vadare behövs fixas o lite nya linor. Sen så alla flugor som ska bindas. När jag ser detta så är det kanske lika bra att det är vinter för arsenalen av grejer är just nu i undermåligt skick, så som det ska vara vid säsongens slut.

Sjön i söndags. 2cm is på solsidan
Gångbar på skuggsidan.
Fotat med mobilen.



På fredag så blir det i alla fall gäddfiske i Black river. Kan nog bli det sista som händer i ämnet kast med fluga detta år, men man vet ju aldrig.

Har redan börjat klura på nästa säsong och kommit fram till att jag ska försöka fiska lugnare nästa år. O med det menar jag att jag inte ska hetsa iväg så mycket utan vara mer planerande. Detta år har det blivit lite väl mycket snabbfisken i infallets stund utan att egentligen ha tid. Om jag planerar bara lite bättre så lär jag nog fiska kanske inte riktigt lika ofta men det blir nog fler timmar. Får se om ekvationen kommer hålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar