torsdag 3 mars 2011

Danica/Vulgata med förlängd kropp.





I tisdags kväll så satte jag mig och tillverkade lite dagsländekroppar. Ganska behaglig syselsättning en tisdagkväll. Ett par nålar lite textillim o flyrite så fixar man biffen. Så efter ett par timmar i soffan så var det klart.
Så igår när fiskegänget träffades så blev det till att göra färdigt sländorna. Gick fint, så nu är Vulgata o Danica flugorna klara för detta år. Prövade att göra några mindre kroppar oxå men dom ska jag fixa ihop nån annan dag. Ska bli intressant att se hur det blir att göra mindre flugor med dom här kropparna.

2 kommentarer:

  1. Hallå Mathias,

    Snygga flugor!
    Var hemma och VAB:ade i onsdags....då passade även jag på att binda lite Danicor.
    Jag har använt foam som bakkropp på vissa...ganska kul med det där lilla extra pusslandet!

    Skall nog brassa upp lite foton på mina alster också!

    Snygg logga btw...

    SvaraRadera
  2. Tackar Andreas =)

    Ja lägg upp dina. Ska bli kul att se.

    Ringer dig nån dag. Tänkt att göra det ett antal gånger men det har inte blivit av

    SvaraRadera