lördag 14 maj 2011

Borde varit hemma


Efter att hostat mig genom en hel natt och då inte sovit nått och sedan jobbat en hel dag så var fiske inget jag hade några planer på. Men när jag hörde att Dala skulle iväg så blev jag lite sugen, mest på att träffa honom mer än att fiska.
Så när ungarna hade lagt sig så drog jag iväg till sjön. Tog givetvis med mig grejerna men jag var så pass trött att jag inte var säker på att jag skulle rigga spöt. När jag kom fram så blev det att jag riggade upp iaf och efter att jag fått en kopp svin hett kaffe så gav jag det en chans.
Var en ganska blåsig kväll och det vakade dåligt. Dala hade inte fått nått på den stunden han hade varit uppe men vi gick iväg och spanade. Vi blev stående på en plats som det brukar kunna vara lite fart på och bara glodde. Efter en liten stund så vakar det bara några meter ifrån mig, Dala frågar om jag ska fiska på den. Jag svarar lätt ointresserat att ja det kan jag väl för jag hade ingen jätte tro på det. Såna här slumpvak brukar inte ge nått. Jag slänger iaf ut flugan som för kvällen var en spentmygga i srlk 16 och det tar bara några sekunder så sitter fisken. 1 Öring i fin kondition på kanske 6 hg kommer upp. Sitvationen blev lite lustig. Jag kommer, lägger ett kast och drar en fisk. Var faktiskt så att jag tänkte ge mig men vi ser några nya vak så vi fiskar på en stund utan resultat. Nu så var min halls i ett ganska bedrövligt skick så nu fick det vara bra.
Vi avslutar som vi började med kaffe och åker sedan hem för att möta sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar