fredag 29 juli 2011

Del 2 Kviddtjärn

Efter att jag tillbringat även onsdagen med att måla fönster så bar det av mot Kviddtjärn. Man kan sammanfatta denna kväll ganska snabbt. För tredje vändan hit så är det samma historia. Fisken går och vakar mitt i sjön och när dom är som närmast så fattas det fortfarande 5m kastlängd. Jag missar 1 fisk och närmare än så är det ingen som kommer. Så med stor frustration åker vi hem när mörkret gjort entré.
Nästa vända till dom här trakterna så blir det till att åka till Lobergstjärn med flytringen. Då kan det få vaka mitt i sjön bäst det vill.

Hade möjlighet att även fiska torsdag kväll men en viss herr förkylning kom o knackade på. Så med rinnande näsa och kliande ögon så blev det till att inta horisontalläge istället.

2 kommentarer:

  1. Kviddtjärn går det alltid att få fisk i även om det fattas 5 mtr,kan man sjön så fungerar det med andra fiskemetoder.

    SvaraRadera
  2. Det går säkert med andra metoder. Vilka du syftar på vet jag iofs inte? Är torrflugefantast och ibland så straffar det sig. Var hur som märkligt. Jag var där 3-4 gånger i juli och vad vi såg så var det 1 person som fick 1 fisk vid ett tillfälle. Då med sjunklina. Upplevde att fisken kom närmare land när det blev mörkt. Men då var man rätt mör.

    SvaraRadera