torsdag 26 april 2012

Regn.....båge




Blöt som en hund, inkrupen under en gran satt jag och småvisslade på fader abraham (av nån anledning). Innan himlens alla portar hade öppnat sig denna kväll så hade jag haft säkert 15 minuters kalasfiske. Två pigga Bågar hade landats. Den första var så laddad så jag sånär som på 2 varv fluglina fick syna backingen i spöringarna. Oliv klink i strl 14 var flugan som hade serverats. För en stund kändes det som att denna kväll kunde bli hur mäktig som helst. Det var innan regnet. Att jag nu var dyngsur spelade ingen roll, kände mig urstark. Var stämning med blötan på nått sätt. Hade på känn att slutar det bara pissa så kommer det ges nya chanser, så jag hängde i. Tyvärr så avlöstes regnet med blåst så vakfesten som var när jag kom drog aldrig igång igen. Avslutade kvällen med att väta en streaking caddis med lyckat resultat. Fisk nr 3 fick göra en snabb bekantskap med peangen innan den fick simma vidare. Så trotts väta o vind så var detta en stämningsfull kväll.









2 kommentarer: