fredag 11 maj 2012

Blankt vatten

När naturen är som den var denna kväll är det mäktigt

Trotts att det regnade hela dagen så hade jag riktigt stora förhoppningar på denna onsdagskväll, och det till stor del av att det inte blåste nämnvärt. Framme vid föreningssjön så infrias förväntningarna, det vakar som tusan. I otroligt lugna head and tail vak så kryssar fisken fram. Av erfarenhet så brukar juste detta scenario vara ett av dom svåraste, dvs fisken har absolut ingen brådska och vattnet är blankare än blankast. Sa till PA ganska tidigt att det skulle inte förvåna mig om vi kommer gå tomma ikväll trotts att vakar så mycket. O mycket riktigt, bågarna var lynniga som katter. Flugor byttes och fisken gäckade oss. Ett extra irritationsmoment var dimma. den låg över sjön och alla våra myggskapelser blev omöjliga att se på vattnet pga det. Men vem har sagt att det ska vara lätt =)
Till slut så blir ett haröra med guldskalle den räddande flugan. Ett krutpaket på ca 2kg gjorde lite som den ville med mig under en stund. kanonkul! Efter detta så blev dimman än värre och ljuset började även det ge sig. En sista kopp o sen bar det av hem.

7 kommentarer:

  1. Snyggt foto å gött med 2Kg båge!
    Nä nu drar jag å jagar brunt......

    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Tack för komplimangen. Var själv nöjd med bilden så kul att det inte bara var jag som tyckte det.
    Lycka till med öringjaken

    SvaraRadera
  3. Jakten gick åt hell som sagt.....nya försök till helgen :-)

    //Andreas

    SvaraRadera
  4. Håller tumnarna att det går bättre för er nästa vända

    SvaraRadera
  5. Jag känns som ett hopplöst fall på området !
    Får nog börja meta istället :-)

    SvaraRadera
  6. Hehehe nä så illa är det nog inte =)

    SvaraRadera
  7. Jag LOVAR att berätta när det lyckats bli brunt på tafsen......hör du inget e det noll ;-)

    SvaraRadera