onsdag 25 juli 2012

Bra att ha ALLA flugor med sig

Hittade inget snyggare att ta kort på

Så blev det till slut stilla vatten denna kväll. Åkte upp till egna sjön lite senare på kvällen. Högsommarvärmen har plötsligen kommit och då brukar det inte vara nån ide att ha bråttom iväg. Det vakade bra när jag kom så det kändes förhoppningsfullt. Nu var det bara det att fisken vakade mycket konsekvent och då på det sättet att dom konsekvent såg till att vaka där jag inte var. Hur mycket jag än flyttade mig så bytte dom plats. Och mina flugor dom dög inte heller när jag väl fick chansen. Såg en hel del nattsländor kläcka men dom verkade fisken skita i. Såg även nått som jag inte kunde säga vad det var. Efter ca 1,5 timme så lyckades jag fiska upp denna insekt. Skogsflygmyra var det. Dyker direkt ner i boxen och inser att alla landinsekter har jag hemma i förvaringsboxen. Blir helt tom....
Sitter sedan och förbannar mig själv om och om igen innan jag ger upp och åker hem. Så kan det gå när man inte har huvudet med sig.

Blev fiske hela gårdagskvällen oxå, men den kvällen blåste tyvärr mer eller mindre bort så det fanns inte så mycket att säga om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar