fredag 3 augusti 2012

Blev bråttom när myrorna kom


Kommer hem från jobbet och slängde mig ner framför TVn,OS Final dubbel trapp! När det är som mest spännande ringer telefonen, det är PA som upplyser mig om att titta ut genom fönstret. Flygmyror i tusental flyger omkring. En halvtimme senare sitter vi i bilen. På plats vid home Pöl så kan vi konstatera att myrorna även är igång här. Dom ligger på hela sjön o fisken verkar vara med på noterna. Jag bränner på lite pytt i panna som jag hetsäter samtidigt som jag byter tafs. Är grymt laddad!! Myror apteras på tafsen för oss båda o sen fiskas det och för en gång skull så går allt enligt planerna. Jag får 3 och PA 1, men han tappar även 1 fisk efter en fin fight, eller rättare sagt visade hur C/R ska gå till. Vid kl 21 så har det dött av men vi är nöjda så vi gör ganska tidig kväll.
Blev ett riktigt bra fiske denna kväll och det var några fina fiskar vi fick. Och nu så har myrfisket börjat så det är bara att hoppas på fler varma kvalmiga kvällar för det är då dom är igång i några veckor framöver.


En fin fisk som jag lyckades lura


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar