tisdag 9 juli 2013

Stukad fiskare fick en bra kväll

fiskeDÅREN

Skulle i skrivandets stund varit på Öringjakt i Härjedalen, men för tredje gången på ett par månader så har jag fått vända hem efter att bara kommit halvvägs. Ofta kommer man iväg trotts eventuella skavanker, är bara att bita ihop. När huvudet jobbar emot är det dok en helt annan historia. Tar tvärstopp. Har haft med detta pisstillstånd att göra förr men då skit i det och kört på när det gått över. Nu är det inte så enkelt längre. Fått inse att fisket detta år kommer få bedrivas hemmavid och bara när jag känner ro för det. Har även fått vika ner mig inför att det även kommer ta tid och att jag inte reder ut det själv. Tror dok att det tillslut kommer komma ut nått positivt ur det här......
 FISKEdåren

Nå väl. Igår kväll så drog vattnet o skogen i mig så jag stack iväg till föreningssjön strax efter kl 18. Var lite aktivitet när jag kom men vid kl 19 så började det vaka längs näckrosbälten i den djupa delen av sjön. När fisken väl var lokaliserad så gick det som på räls denna kväll. Foamnattslända apterades. 2 timmar senare så var 4 bågar landade och 1 bommad. Ibland är det lätt!
Maximas bruna 0.18 tafs fick sättas på prov till max denna kväll för alla fiskar tokrusade rakt in mot näckrosorna. Fick slå tvärstopp i rullen var gång och mordhålla fisken. Trodde tafsen skulle gå var gång men icke! Bra betyg.
Kände nu vid 20.45 att jag fick vara nöjd. Hade blivit lite väl att dra flera fiskar kände jag så det fick bli tack och bock....


 Stötte på detta rådjur på vägen hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar