tisdag 1 april 2014

Afterwork

Haröra blev kvällens fluga
Med hjälp av en kopp varmt kaffe försöker jag få liv i mina stelfrusna fingrar. Hjälpte dok minimalt men det spelade ingen större roll när dom 2 första fiskarna för året precis hade landats. 

Efter lite beslutsångest mellan torrt eller vått så blev det vått. Det visade sig vara ett bra beslut om än något tråkigare. Första fisken nöp i ganska omgående efter det att jag gjort ett platsbyte. Den gjorde några rusningar innan det kalla vattnet tog ut sin rätt för sen gick det fort till håven. Hann sedan bara returnera den fisken innan det blev action igen. Ett par kast senare så kom en dragning i flugan, fortsatte hemtagningen o så spände det upp. En liknande drillning avverkades och fisk 2 fick möta håven. Nu så kände jag mig nöjd och där till så kände jag inte mina fingrar längre. Så jag gav upp trotts att det nu börjat vaka så smått. Men dom fiskarna tar jag en annan dag. För det är lika bra att ge sig när man är på topp.


I regnbågens alla färger

4 kommentarer:

  1. Det finns alltid en högre topp :-)
    Grattis till bågarna!!!

    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Ja det bara att höja ribban :)
    Ja det satt bra. Är nått lite speciellt med årets första hugg.

    SvaraRadera
  3. Yupp, visst är det så....inte alls samma sak med årets sista :-)

    SvaraRadera