fredag 2 maj 2014

Hälsoresa till Gbg




I lördags morse bar det av mot Gbg tillsammans med Hjerts för en helg med HÖ och brunöringsfiske tillsammans med Peter"västkustöring" Granstav. Vi skulle även möta upp Andreas "flyfiction"Larsson och Lukas Bäck på söndagen. Detta var en resa som för mig handlade om så mycket mer än bra fiske. Efter att ha averkat ett år i rätt lång uppförsbacke där jag slitits mellan hopp och förtvivlan och det i sin tur gjort resor som den här mer eller mindre omöjliga så var det nu dax att försöka komma upp på hästen igen. Även haft iväg hjärnan på kemtvätt under våren så det fanns ändå ett visst gott hopp och att det nu skulle vända, o det gjorde det oxå :D

Lördagens Havsöringsfiske bjöd på näst intill högsommarvärme och där till ingen vind, dvs dåligt huggväder men gött väder att vara på kusten i. Efter att vi under dagen bara lyckats lura ett knippe småöringar så las hoppet till kvällen. Våra förhoppningar besannades och vi fick under dygnets sista ljusa timmar vakande grov havsöring att fiska på. Jag bommade en fisk och kom sedan aldrig närmare. Peter fick iaf visa vart kåpet skulle stå och lyckades landa en grann fisk på dryga 1,5kg. Trotts min och Hjerts brist på hugg så var vi riktigt nöjda iaf.

Peter med dagens bästa fisk
Peter o Hjerts i en highfive efter håvad fångst. Äkta glädje!

Söndagen bjöd på brunöringfiske. Samma väder som gårdagen men idag var det bara positivt med en gassande sol. Andreas och Lukas anslöt och det var grymt att åter få träffa dom. Efter lunch så lyckades jag lura en riktigt fin fisk på en brun fallskärmshacklad dagslända i strl 18. Kändes som att jag nu var som på nytt född näst intill. Trots att jag hade ett par fiskar till att fiska på så blev det inte nått mer spöböj för mig. Bättre gick det för Andreas o Lukas som lyckades lura ett par öringar till. Summan blev en kanon dag och en mycket lyckad helg där vi haft ett trevligt fiske. Den största var dok att jag lyckats besegra mig själv.


Extreme flyfishing

C/R av en brun skönhet








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar