måndag 14 september 2009

När fiske är bättre än bäst!

Detta inlägg borde vara det lättaste hittills. Men jag vet inte vart jag ska börja.
ok, igår så bar det då av till Forhaga för att prova på det mytomspunna Laxfisket. På plats var Jag, Claes o Hjerts. Den allmänna förhoppningen var att någon av oss skulle få 1 fisk denna dag, en ganska vettig målsättning när det gäller Laxfiske. Men facit blev 13 landade fiskar, ca 12 drillade. Hur många hugg vi hade det glömde man bort att räkna, 20 eller mer skulle jag tro.
Ordet för dagen måste ha varit sinnessjukt. Hur många gånger detta ord användes det vet i tusan. Hela situationen var helt galen, alltså sånt här händer bara inte. Jag är fortfarande helt mållös.
För att få perspektiv på hur galet detta var så kan man kolla på Claes. Han har fiskat i forsen hela året mellan 1-2gånger i veckan och inte fått en enda fisk fram till igår. Nu fick han 5 och tappade ca 4. Då fattar man att det var galet. Själv så fick jag oxå 5 och tappade ca 4st.
Känns som att jag borde skriva om det här om nån vecka när man har lugnat ner sig lite men men.
Ska säga det att detta var första gången jag fiskade Lax. Om detta resultat var bra eller dåligt för mitt framtida Laxfiske får framtiden utvisa. Dom flesta brukar få slita för sin förta Lax. Det kan man inte säga att jag fick gör men jag var ganska sliten i höger armen ialla fall. Och då inte av allt kastande utan av allt drillande. Fisken på bilden högst upp tog en halvtimme att få upp. Den gick fast i något, troligen sten. Armen var hel mörbultad eter det racet.
Nu vet jag knappt vad jag ska skriva mer. Blir till att suga på det här och se hur man ser på saker efter att man har lugnat ner sig. Detta var i alla fall mitt livs bästa fiskeupplevelse rent fiskemässigt

1 kommentar:

  1. Gud va kul!!! Och vilka jättefiskar sen då!!!

    SvaraRadera