onsdag 30 december 2009

Året 2009




Då ska jag försöka sammanfatta årets fiske. Kollade min statistik och med den är jag nöjd. 267 timmars fiske vid 49 tillfällen/dyngd är jag nöjd med. Då är det bara timmar som jag haft spöt i hand och inte när man suttit vid brasan occh jäst som är med i dom timmarna.
Nog om detta

Säsongen mjukstartade lite den 14 Mars med lite Gäddfiske i den natursköna Black river. Jag, PA o Dala halkade runt på dom snötäckta isflaken och vi lyckades faktiskt lura några gäddpinnar
Efter Några Gäddturer så började allvaret. Bilen styrdes mot dom Skånska kusterna för att göra upp med Skånes Havsöringarna. Tillsammans med våran Havsöring guru Daniel så visade vi vart skåpet skulle stå. Facit blev ca 10 fångade och kanske lika många missade fiskar på 4 personer på 2dagars fiske. Mersmak var ordet så i april bär det av igen för 3 dagars fiske, LADDNING.


I Början av juni så bar det av till det numera obligatoriska Vulgata fisket i, enligt vissa Värmlands hemligaste sjö Loberstjärn. Första trippen var lite sisådär pga regn men en vecka senare gjorde Jag och PA ett nytt försök. Denna gång var fisket som att sno godis från barn, det högg hela tiden. Vi hade en riktigt trevlig och bra dags P/T fiske helt enkelt.

V28 bar det hav till dom Härjedalska skogarna tillsammans med PA och Dala för att försöka överlista några öringar. Trots hot om konstant regn så hade vi riktigt bra. Rengnandet blev inte så farligt och trotts det ibland inte allt för taksamma vädret så kläckte dagsländorna som ett brev på posten med start ca 9.00 på morgonen och höll på fram till ca 18.00. Av nån anledning så var kvällsfisket uselt men dagsfisket kanon så det blev till att hårdfiska på dagen. Så vi kl20 på kvällen så var alla helt möra. har aldrig gått och lagt mig så tidigt på en fiske vecka som vi gjorde detta år. Var ganska bra iofs, fiska på dagen sova på nätterna. Alla var iaf nöjda med fisket för det nappade bra och fisken var inte helt lätta att lura. Det är iaf enligt mig positivt det.

När jag trodde att det bästa hade varit så var det dags för mig och Hjerts att besöka Claes och Forshagaforsen. Claes hade harvat hela säsongen utan att lyckas få nått men denna dagen kom en islossning i fisket som var nått utöver det vanliga. Ingen av oss kommer nånsin glömma denna dag. Det var nästan så att nån stod och drillade Lax hela tiden. Totalt vansinne var vad det var. Jag har skrivit mer utförligt om detta tidigare i bloggen.


Detta var en liten sammanfattning kring årets fiske. Blev en hel del andra tripper oxå där ibland ett antal timmar vid den egna sjön som innehar kanske Sveriges lynnigaste och svåraste Bågar.

Kan även tacka BengtsBoys för att man har privilegiet att få fiska och umgås med dessa Hardgajvna herrar. Ser verkligen fram mot nästa säsong gubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar