fredag 14 maj 2010

Har han ingen fantasi....

.....är det kanske nån som frågar sig. Att åka till samma pöl om och om igen? Den tanken har slagit mig med o så har jag börjat fundera på alternativen. Snabbt så inser jag att man bor på fel ställe på nått sätt. Finns nog inte nått vettigt fiske som inte är inplanterat inom ca 20 mils radie, och då pratar jag torrflugefiske. P/T fiske så långt ögonen når. Ganska dystert men det är som det är.
Så i slutänden så blir det att man glider iväg till det egna. Där är nog en stor del av svaret, att det är just det egna vattnet. Träffar man nån så vet man att det är nån av polarna och inget slugger jon som är i färd med att fylla frysen. Sen så är ingen dag sig lik vid sjön. Den flugan som gick ena dagen kan bli tvär nekad den nästa. Lynniga som katter är dom i sina bästa stunder....eller ja, för det mesta. Så fast jag varit där hur många gånger som helst så är det nästan lika spännande varje gång man kommer dit.

Närmaste tiden kommer det nog inte vara så svår att få fisk men när öringarna fått gå ett tag och en del fått känna på kroken så blir dom garanterat lika svåra dom med.

Sen så har pengar och tid en viss inverkan. Det vi betalar för ett år är vad det kostar för 1 dags P/T fiske i en helt vanlig P/T sjö. Sen så när man är småbarns förälder och kanske inte kan vara borta hur mycket som helst så är det väldigt smidigt att bara kunna slänga in grejerna i bilen och att efter ca en och en halv metal låt senare stå och fiska. Att kunna vara borta var och varannan helg får jag ta när ungarna blivit lite större....förhoppningsvis =) Men visst kommer det bli en del annat oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar