onsdag 16 juni 2010

Rökte nästan ihjäl mig

Gårdagskvällens fiske var en prövning inför vad som komma skall. Då är det inte fisket i sig jag menar.

Efter att hela gänget slutat jobbet vid 16 så blev det ett snabbt depåstopp hemma för bilbyte. Sedan bar det iväg mot Karlsdal för fiske i Kviddtjärn. Väl framme så möttes vi av vakande fisk och ryttlande Vulgator, kändes mycket behagligt. Nu var det kanske inte dessa ting som blev det som man mindes bäst från denna kväll. Nog för att vi fick några ganska fina fiskar men det var några mycket mindre varelser som tog över showen. Svidknott! Dom kom efter ett par timmars fiske i kraftiga mängder och ända sättet att freda sig var att låta pipan gå varmare än någonsin. Tror att jag sög på pipan i närmare 3 timmar nonstopp innan kylan kom och jagade bort dom små asen. Så när jag vaknade i morse så var man som en nerbrunnen skog i munnen. Kände mig oerhört rutten näst intill bakfull.

Mygg kan jag ta i omänskliga mängder men knott dom kan få den hårdaste mot fallrepen. Hur som så är det nog bara att vänja sig för om 2 veckor idag så åker man mot knott o myggrika marker =D

Glömde kameran hemma så detta fiske blev ej dokumenterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar