tisdag 15 februari 2011

I handlartagen


Här om dagen så damp det ner lite trevligheter i brevlådan. Först kom min nya Hö/Gäddrulle. Det blev en Roadwalker Materix klass 7/9a. Den känns kanon, bara att hoppas att den funkar lika bra som den ser ut. Sen så kom min nya lina i #6. Det blev en Snowbee XS-ED. Tror det kommer bli riktigt bra. Tog och kapade av 10 meter på den för den är dryga 45m. Inte helt vanligt med så långa linor, och att jag någon gång kommer kasta så långt känns ganska otroligt.
När jag nu var i handlartagen så ringde jag Daniel och beställde en ny Sameo Viper klass 8 lina. Min hade blivit lite sliten plus att jag kört lite överklassat dvs #9lina på #8 spö. Nu blir det 8 på 8. Lite pga att 9an tog lite mycket plats på rullen och att den från början var till för att lite lättare vända över gäddflugor. Nu är det mer Havsöring som är det intressanta så då blir en 8a bra.

Nu får det bli lite lugnt på inköpsfonten en stund. Men bara en liten stund. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar