måndag 4 april 2011

Smygpremiär




Jag o PA startade dagen med att kliva upp i ottan för att åka till fiskebroder Steve och tapetsera ett rum åt honom. Tapetfrossan var monumental men efter lite om och men så fick vi i hopp det. När vi nu hade varit så duktiga denna förmiddag så bar det av hem för lite vardags bestyr och att leta fram Gäddarsenalen för denna eftermiddag så skulle årets första fluga vätas.

I vanlig ordning när det gäller gäddfiske så bra det av till svartån. Ån var inte helt oväntat på gränsen till för hög men fiskbar. Vi har åtskilliga fisketimmar bakom oss på denna plats så att även om ån är hög så vet man vart fisken brukar stå. Den "gamla bron" var utgångspunkten och jag började fiska mig från bron och nedströms ca 150m, utan resultat. Närvaron var nu ganska låg så det fick bli lite kaffe. Skulle nu ge ån en sista chans denna eftermiddag och stegade iväg på ovansidan bron till en plats som brukar hålla fisk. I första kastet så sopar det i. Blev lite tagen på sängen men efter en inte allt för dramatisk drillning så kommer årets första fisk upp på land, en kylslagen tjockis på kanske 3.5kg kanske mer. Jag var nu grymt nöjd! Fiske hinner inte mer än fastna på kort innan den sprattlar till och återutsätter sig själv.
Vi fiskar en stund till och jag lyckas kroka en liten snipa men sen så blir det inget mer.
På den ganska korta stund som vi är iväg så blev resultatet helt ok. Nu så blir det nog inget mer fiske förs den 14/4 när vi invaderar skånes kust. Det är den officiella premiären för i år.

PA ser ut att vara mycket nöjd med att få fiska lite =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar