onsdag 15 juni 2011

Vill ha lite flyt.


Årets kanske mest oväntade torrflugefisk

Där stod jag helt överladdad av synen. Hundratals större nattsländor fladdrade runt på sjön. Hade varit bra om jag bara haft fiskegrejerna med mig. Detta var bara tänkt som en liten snabb tillsyn av sjön utan tanke på att det kunde vara kanonläge för fiske. Klockan var ganska sent på kvällen så att hämta grejer var det för sent för. Efter att stått och tittat på sländorna och stenhårt vakande fiskar så motade knotthorderna in mig i bilen.
Så fort mobilen visade täkning så ringde jag PA och förklarade läget. I morgon kväll blir det fiske o då kommer det bli grymt!
Nå hur blev då tisdagskvällen? Helt jävla bedrövlig är svaret. Med en vind som fick trädtopparna att stå mer i 45 än 90 graders vinkel så var nattsländorna bokstavligt talat som bortblåsta. Fick iaf en något märklig fångst. En minigädda på torrfluga. En streking caddis om jag ska vara exakt. Alltid något.
Som torrflugfiske fantast är man ganska luttrad när det gäller väder men nu börjar det bli lite väl mastigt. Dom 4 senaste turerna har blivit helt sabbade av antingen blåst eller regn. Och när jag nu på onsdagskvällen sitter o skriver så är det helt vindstilla, men då är frun borta o ungarna på 3 o 6 år lär nog inte fixa att gå och lägga sig själva direkt.
Förhoppningsvis så kan det bli en sen vända i morgon kväll o låt då vädret vara med mig....snälla!
Förövrigt börjar jag känna mig som en riktig gnällgubbe, får skärpa mig.

Exakt nu börjar det tydligen regna. Skönt, då kanske jag inte missade nått denna kväll iaf :)

6 kommentarer:

  1. Ja, och det kommer inte lite regn!
    Imorgon kan det bli kanon.

    SvaraRadera
  2. Nej jävlar vad det öser ner.

    SvaraRadera
  3. nåväl, lillgäddan var "gullig" iallafall :D

    SvaraRadera
  4. Ha ha ja om nu gäddor kan bli gulliga men det kanske dom kan =D. Minsta gädda jag någonsin fått iaf.

    SvaraRadera