måndag 10 oktober 2011

Cash is king....tyvärr

Är hemma och är sjuk så jag tog tillfället i akt att skumma igenom lite på svt play. Stötte då på en dokumentär som gick för några dagar sedan om Norska Laxodlingar i Norge och Chile.
Lika bra som dokumentären var lika bedrövligt var det som man fick se. Kan konstatera att så länge cash is king så ser det inte så ljust ut ibland. Här är länken till dokumentären med namnet Laxfestens baksida Mycket sevärd om man nu inte redan har sett den.

Är annars hemma och återställer mig efter helgens mindre muntra upplevelse som startade med magsmärtor i fredags kväll. Efter att inte kunnat sova på hela natten och började morgonen med att det kom blod på ställen som man definitivt inte vill ha så bar det av in till sjukan där jag fick tillbringa hela helgen. Man hittade inget exakt bara att det var svullet i dom nedre regionerna. Det var tänkt att helgen skulle gå i kastträningens tecken, nu blev det inte riktigt så.
Just nu så blir det till att se till att man blir på fötter igen så fisket har fått ganska lång prioritet. Hoppas att jag är skaplig til helgen när årets avslutning med Bengtsgänget går av stapeln. Men det får bli som det blir känner jag just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar