lördag 31 mars 2012


Fy tusan vad kärvt det var idag tänkte jag när jag stoppade ut huvudet på morgonen, idag blir det inget fiske. Kvicksilver runt noll, hård blåst och lite nysnö var det som mötte mig. Vände in och drack kaffe och funderade. Efter visst dividerande med mig själv så blev det som så att vid halv två la jag första kastet. PA som fortfarande går med kastarmen i gips övervakade situationen.

Har årets säsong verkligen börjat? Ena dagen är 18 plus och vindstilla och nästa som denna dag. Blir svårt att planera. Blir mer att man får ta tillfället i akt om det dyker upp.

Tillbaks till dagens eftermiddagsfiske. Var en ganska kall och blåsig historia men efter lite nötande så högg det. Även idag på en oliv flicksländenymf (måste binda fler)
Hann inte mer än känna hugget så var det över. Tafsen gick av. Förbannat! Dränkte sedan sorgen i en kopp kaffe, kände kraftig frustration och åkte hem.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar