torsdag 5 april 2012

Hugg på hugg på hugg


O där sitter du i gips, sa jag till PA.....
Vi hade precis satt oss efter att jag haft ett galet fiske i föreningssjön. Jag hade börjat med att fiska torrt men efter som vakfrekvensen var låg så hade jag satt på min nya killer, oliv flicksländenymf. Då började det. Högg i vartenda kast och då menar jag. Det högg i vartenda kast! Landade 3 fiskar och hade flera hugg på dom första 20 minuterna. Var som om fisken hade klumpat ihop sig i den viken jag fiskade i. Var så bra fiske att spänningen nästan försvann.

Nu så satt vi o mest undrade vad det var som hände. Vi kom inte fram till nått speciellt revolutionerande. Så istället för att analysera så tog jag och fortsatte fiska. prövade en gul nattsländepuppa men det fortsatte på samma sätt med att det högg o högg, men tillslut så lugnade det ner sig lite.
Jag började att känna mig nöjd, mer än nöjd faktiskt. Plus att förkylningen som jag gått och dragit med i veckan började göra sig mer än önskvärt påmind. Så jag tackade och bockade för detta ganska korta men givande eftermiddagsfiske.




Nattsländepuppan sitter perfekt i mungipan


Jag med en fighter till Regnbåge.
Dom kommer nog vara riktigt fina till hösten



Fotografen tar ett lugnande stopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar