lördag 5 maj 2012

Första dagsländorna

 Frukost.

Att gå upp på morgonen är inte min grej, inte ens när det är fiske. Upp kom jag iaf och drog o hämtade PA. Var en ganska kärv morgon med vind o kallt. Trotts den ganska hårda vinden så lyckades jag få en fisk på en oliv klink strl 16. Nu bet vinden i fingrarna så det fick bli brasa och korv. Klockan var runt 9 och solen tittade nu fram, och även om det nu var halv storm så var det rätt behagligt ändå. i ett litet hörn av sjön var det iaf blankt och även om det inte var bästa platsen så fanns det inte så mycket annat att välja på. Det vakade inte så värst men jag lyckades få en till Båge på en nattsländepuppa som jag gett namnet geten
Den stora behållningen var att få se årets första sländor, i detta fall Vassländor. När solen kom fram så började dom kläcka. Dessa rackare klättrar upp på vasstrån eller motsvarande och kläcker där, så kläckningen är inte så givande för en annan. Men bara att få se dagsländor ger en sån kick, religiöst näst intill. 
Får se när nästa fiske blir. Känns som det nästan blivit lite mycket på sista tiden. Gäller att inte bränna allt krut på en gång om det nu går att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar