torsdag 17 maj 2012

Home pöl

Som alla vet så är detta det rätta sättet att återutsätta fisk.
Håll upp fisken en bit i luften o väntar tills den har sprattlat i ;)

Pga dåligt väder uppföljt med en kraftig förkylning så har det gått en hel vecka sen jag vätte dunkrok sist. Men efter ett visst velande fram och tillbaks ang mitt hälsotillstånd så blev det iaf fiske denna onsdagskväll.
Idag så skulle egna sjön få bekänna färg. Har varit tvunget att ske förygringsprocess i sjön men nu har Bågarna fått gå i lugn och ro i några veckor. O denna kväll var dom igång. Fina lugna vak avlöste varandra, men mina o PAs torrissar var dom högst ointresserade av. Verkade som att dom tog puppor eller motsvarande ganska djupt i ytfilmen. Prövade då ett oförtyngt haröra o fiskade den precis under ytan. Det var rätta medicinen. 2 torpeder till bågar landades. Blev sådana rusningar i mothuggen så att jag knappt hängde med i vad som hände. Linan sprutade ur spöringarna, så jävla häftigt! Även PA fick känna av krutet men råkade nypa linan av misstag med fingrarna så tafsen small av. Blev några riktigt spännande timmar denna kväll som gav än mer krut för att dra hit igen snarast möjligt...






2 kommentarer:

  1. Snygg Release.....den måste du lära mig ;-)
    Fan va snöpligt det kan vara ibland när man skall foto :-)

    Btw, vad menar du med UFC? Umeå FC eller Ultimate Fighting Championship ;-)

    Jag antar att du menar Man United FC.... I så fall vad tyckte du om liga avslutningen?
    Haha, fan va jag e på dig nu känner jag.....

    "Göteborgs-skämtaren"

    SvaraRadera
  2. Hahahaha Är du full eller?! =D Trevligt för dig isf.

    THE ULTIMATE FIGHTING CHAMPIONSHIP

    SvaraRadera