lördag 27 april 2013

Katastrof

Skulle rigga grejerna för eventuellt fiske i morgon söndag. När jag skulle styra upp askarna visar det sig att asken som innehåller 90% av alla flugor jag använder är spårlöst försvunnen. Letade hela gårdagskvällen och hela denna dag sen tidig morgon utan resultat. För en stund så började jag nästan grina men lyckades streta upp mig. Hade tagit vilket annat försvinnande som helst, rullar, spön eller vad som helst utom just den asken. Hur som så har jag börjat förlika mig med tanken på att den iaf för stunden är borta och låter nu den få krypa fram med tiden. Lösningen på problemet blir nog att sätta igång och binda flugor som om det inte fanns nån morgondag. Detta måste vara den sämsta starten på ett fiskeår som jag varit med om.
Skulle nån stöta på en Rodwalkerask, troligen i garphyttan så tas den imot med MYCKET stor glädje.

3 kommentarer:

  1. Katastrof! Kan inte föreställa mig hur du måste känna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var grymt tungt ett tag men nu så är jag på banan igen. Blir till att binda som tusan närmaste veckan och bara gilla läget. :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera