tisdag 22 april 2014

Orm fick vingar


SÖNDAG KVÄLL
Klockan var ca 17 och jag hade precis landat första fisken, och det efter bara några minuters fiske. Samma klinkhammer som hade gjort jobbet för några kvällar sedan levererade åter igen.
Fiskade vidare och efter en stund får jag sällskap, av en snok. Den kommer simmande och siktar in sig på att ta sig över min lina. Så gör den oxå......nästan. När ormen är precis över min lina så försvinner min fluga i ett vak. Jag gör mothugg. Linan spänns som en fiolsträng och skickar ormen ett par meter rakt upp i luften. Tappar ganska fort den fisken och ser samtidigt en rätt stressad snok simmandes iväg för glatta livet. Detta blev verkligen the grej of the day. Kommer nog aldrig glömma denna händelse när jag hjälpte en snok att få vingar för några sekunder.
Resten av kvällen fick jag tillsammans med Dala beskåda en vakfest som tyvärr pågick mitt i sjön. Var trotts allt stämning i detta skådespel oxå så vi var rätt nöjda ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar