lördag 29 augusti 2009

6.30...







....drog jag i väg och hämtade polare Pär. Vädret var kanon men kallt.....när vi åkte. Vi han inte mer än komma fram till sjön så började det blåsa. Efter ett par koppar kaffe och några tunga gäspningar så klev vi iväg. Var ganska kärft i luften och fiskarna lös med sin frånvaro så det blev till att fiska med nymf. Efter en stunds fiske utan kontakt så lägger jag ut ett av många kast. Nymfen är i vattnet i kanske 2-3 sekunder sen så suger det i. jag var inte med på noterna för fem öre för jag var på väg att greja med annat medans nymfen skulle sjunka. Så när det väl högg så höll jag kanpt i spöt. Efter en stunds drillning så kommer en fin fin Båge upp. och som vanligt får den sedan simma tillbaka


Mer upphetsande än så här blev det inte denna morgon. För efter att vi ätit lite korv som P-A bjöd på, som var grymt god förövrigt. Tackar för den. Så gick båda två över till torrfluga. Sjön var nästan stendöd men man lever på hoppet. Nu hjälpte det inte hur mycket man levde på hoppet. Och trots alla smäckra kast som vi båda kast virtuoser fyrade av så blev det inget mer.



Väl hemma Så blev det till att duscha. I vanlig ordning så luktade man nerbrunnen lada.
Nu var man i topp fräsht skick och starkare än någonsin.....nja. Hur som så var det bara att börja greja med helt vanliga Svensson grej här hemma. Och det är där man befinner sig just nu. Står en disk och kallar på mig. Dags att suga tag i den innan nån blir irriterad här hemma.

Händer det nått spännande så skriver jag om det sen.

3 kommentarer:

  1. Även ett dåligt inlägg är ett inlägg. Nått i stil med vad Uffe sa. även en inställd spelning......

    SvaraRadera
  2. Gajvet!! Korven är så jävla god.
    H. som tipsade.

    P-a

    SvaraRadera