söndag 30 augusti 2009

Söndag med full fart

Startade denna dag mer redo än någonsin. Att jag sov fullt påklädd hela natten på soffan kan iofs till viss del hjälpt till en del. Ganska praktisk att vara färdig när ungarna kommer farande.
Efter sedvanlig frukost så drar vi och fikar på Hallagården. Detta fik ligger i lekhyttan och påminner om , ja vad ska man säga, Wadköping kanske. Vet inte när det är byggt, kommer inte ihåg. Men nån gång mellan det att man uppfann hjulet och det blev gummi på det samma

När vi kom hem så drog jag och Ebba till skogs. Tänkte se om vi kunde hitta nån svamp men mest för att få lite frisk luft. Jag säger det, det finns inget bättre än Svensk höst. Jag , Ebba och 4st thailändska bärplockare. Det var stämning värre. Efter att sagt hej hej till kanske världens lyckligaste asiat så bar det hem. Fattar inte hur man kan vara så glad efter at stått med böjd rygg i flera dagar. Måste vara vädret eller nått..

Efter en powernap så spann jag loss med barnvagn och tillhörande son för lite promenad. Av nån andledning så hamnade vi i Garphyttans grustag. När jag står och glor på hyttans största sandlåda så kommer historiens vingslag flygande. För på denna platts hände det grejer för ca 16-17 år sedan. M. Åberg kläckte sina livs första folköl här, det var tider det. Medans jag står och är halvt sentimental så mumsar Sixten i sig hallon. Vi var nog båda ganska nöjda med tillvaron båda två.

Nu så är man ganska mör för det har varit full fart idag. Så det kommer bli att ta det lungt och se nattens inspelade UFC 102.
Blir även den obligatoriska fiskesurfningen och hänga på kanske det hetaste fiskeforumet just nu www.bengtsboys.forum24.se
Hoppas det blir mera fiskeskriverier i morgon. Men det var en bra dag det här med trotts att fisket fick stå vid sidan av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar