torsdag 13 maj 2010

Lite Gäddfiske

Jag med 70cm Gädda
TISDAG
I tisdags kväll så blev det ett sista minuten fiske. Kl20.30 drog jag upp till sjön. Åkte mest pga det mycket behagliga vädret som då rådde och att Hjerts var där. Väl framme så bestämde jag mig för att fiska Gädda så flugan för dagen blev en sådan.
jag höll på i max 1 timme och resultatet blev 2 st fiskar var av 1 lite bättre, en mycket färggrann skapelse på 70cm. Det var en riktig krut Gädda. Den gav järnet så länge den orkade så drillningen var riktigt kul.

ONSDAG
I går så var det tänkt att jag och P-A skulle till en omtalad Gäddsjö med flytringarna. Nu så var det jag som skulle hämta på dagis och frun skulle komma hem något sent, så läget kändes som att det skulle bli något stressigt. Det bar istället av till vårt andra hem för att göra ett nytt försök. Nu blev det en ganska oseriös fiskekväll.....men trevlig. För efter att vi fiskat i kanske 30 minuter så kom Dala och samtidigt så försvan fiskelusten lite. Vädret var ganska piss så det hjälpte nog till en del. Så större delen av kvällen handlade mest om att dricka kaffe på olika sätt och att studera en intressant kamp som pågick ute på sjön. Där var det en Snok som hade en tung dag på jobbet för våra nytillkomna öringar verkade tycka att denna skapelse var mycket intressant. Så mitt i sjön kämpade 1 snok mot 10 öringar typ. Han hade det lite jobbig ; )



Dala i ett normalt onsdagskvälls skick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar