fredag 6 maj 2011

Mygg??


Dessa mygg! Dom kan verkligen sätta griller i huvudet på en. Gårdagskvällens fiske var inget undantag. Fisken vakar o myggen kläcker. Känns hur enkelt som helst, bara att att kasta ut och fira segern. Några flugbyten senare så är allt som vanligt. Den enda som firar är den som säljer tafsmaterial för det går det åt av på pga alla flugbyten.
Har ett par hugg som jag sumpar pga att jag står och tittar på annat, men det känns inte som att mina flugor är helt rätt för fisken har garanterat sett min fluga fler gånger än vad det har varit kontakt.
Just mygg är nog det som jag klurat mest på hela vintern. Har alltså haft 6 månader på mig att klura ut den perfekta flugan. Verkar som att jag behöver 6 månader till. kan bli ett besök i bindaravdelningen ikväll för att göra ett försök.

PA lyckades iaf lura en Båge på en liten myggkläckare. Härligt!

Blir nog fiske i helgen. Vet inte när och var just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar