söndag 26 augusti 2012

2 timmars kalasfiske.


Gick hemma o vankade av och ann tittande ut genom fönstret lätt besvärad över den allt för fina lördagmorgonen. Min uppfattning var att jag borde vara o väta dunkrok. Fruns var att hon skulle ha sovmorgon. Tillslut så var alla i fam Åberg på benen, dags att dra till föreningssjön. Hade inte planerat detta i förväg och hade inte heller osianer av tid. Skulle visa sig att denna förmiddag behövdes inte så mycket tid. Tog nog max 10 minuter innan första Bågen sög i sig min oliva klink, och så fortsatte det. Resultatet efter 2 timmars fiske var 5 landade och 3 tappade. Grymt facit. Åkte till och med hem 1 timme tidigare. Känndes allt för girigt att fortsätta fiska och jag var mer än nöjd.
Flugor för dagen var som sagt oliv klink på dom första 2 fiskarna. Efter att ledigt plaserat den i en björk så prövade jag en klinkhammer bunden som haröra. Funkade lika bra det.
Tog med mig 1 fisk hem. Den blödde som tusan efter att jag krokat den i gälen så det var inte så mycket annat göra. Den fisken visade sig ha ett högst märkligt maginnehåll. Man tänker att en fisk som gått i ett år nu är inkörd på vad som gäller i matväg. Nu så var kanske denna fisk blivit vegetarian för den var helt proppfull på tallbarr och då endast det. Fisken var för övrigt mycket fin och välmående.

Sitter just nu och väntar på att frun ska komma hem från att shopat loss i stan. Så bara bilen kommer hem så blir det nog till att dra iväg även idag.

En riktigt fin båge. Utseendet var ganska representativt för alla fiskar jag fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar