söndag 19 augusti 2012

Bommarnas kväll med trevligt slut




Torsdagskvällen bjöd på ett kanonfiske, nästan. Bara jag hade lyckats kroka fisken så kunde jag ha hoppat över ordet nästan. Jag fick iaf 1 bågen men bommade 4 st. Har aldrig missat så mycket fisk. Vet inte vad jag gjorde fel, men nått var det. Kanske bara var en så dag helt enkelt.
Nåväl, med 5 hugg så var jag rätt nöjd ändå och kvällen hade mer att erbjuda. För att sånär som på 1 person så var hela BENGTS gänget samlat. När man är så många så brukar det bli att man snart hamnar runt brasan och även så denna kväll. Sjön är rätt liten så 7 personer gör att det blir lite väl mycket folk för att kunna fiska som man vill. Då blir det gärna att man hamnar runt brasan. Gott så. Det händer så sällan att man träffar alla så att fisket får stryka på foten gör inte så mycket.

Bågarna verkar ha kommit igång på allvar. Vakar bra var kväll man har varit där och fiskarna blir finare och finare. Blir nog en fortsatt bra höst vid sjön.


Det nybyggda spöstället fylldes på allt efter som kvällen gick.


Steve lägger ett välriktat kast

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar