söndag 28 oktober 2012

Första besöket hos Tiveden Flyfish. Ej det sista!



Jag och Markus trotsade kylan med hopp om sol och drog till Tiveden flyfish för att pröva lyckan. För mig var det första gången men för Markus var det gång nummer 8. Alltid tryggt att ha med sig en trygg rygg att följa efter. Nu blev denna mycket fina dag kalas vädermässigt men inte lika bra  fiskemässigt. Vi hade iofs några fiskar som som gick och stökade i ett lövbälte men dom var lagom luriga att ha och göra med. Fisken gick till slut vinnande och vi fick stå med lång näsa. Markus var iofs i 1 fisk i en hel sekund! Alltid nått ;) Som tur är handlar det inte alltid bara om att få fisk utan om helheten. Och helheten är nått som jag kommer bära med mig till våren när det gäller detta ställe.


Trotts att fisket inte var så bra just denna senhöstdag så var det solklart från första sekund att detta ställe har oerhörd potential. Det begriper nog till och med en gris när man väl ser det. Stora sjön som vi var vid är en sjö med vik på vik på vik. Fiskeplatser att söka fisk på är hur många som helst.
Innan jag åkte hit så är det mesta jag hört om det ställe bortsett från den fina kvalitén på fisken att det ska vara så himla svårkastat och att underhandskast är ett måste. Detta är en sak som borde avdramatiseras ganska mycket. Visst finns det svåra platser och till och med näst intill omöjliga. Nått som jag triggas av. Desto svårare desto större utmaning. Men det finns även en uppsjö med platser där man kan kasta hur långt som helst. Har själv kompisar som näst intill bara kastar överhandskast men drar bra med fisk här.
Så jag tycker nog att man ska ge detta ställe åtminstone en chans innan man dömer.
Så summan av detta möte med denna plats är att jag kommer tillbaka till våren....o till sommaren...o hösten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar