lördag 3 november 2012

Kastpass

Morgonens kastbana med tillgång till gräs. En bra plats helt enkelt.

Tog och kastade lite denna morgon. Hade lånat ett Sameo Supreme #5 som jag skulle prova. Har känt på det förr och mindes mig att jag gillade det. Linor för dagen var en 4-cast och en Snowbee XS-ED. 4-cast linan funkade bra på "normal" distans men sen började det ge vika. Snowbee linan var kalas på detta spö. Underhanskast m.m funkade fint om än att det inte blev samma tryck i grejerna som med linan innan. Överhanskastningen gick så pass bra att jag kände att denna kombo, supreme o Snowbee är det jag ev ska ha. Kastade längre än vad jag vet att jag gjort tidigare. Sista kastet som jag gick och kollade längden på så låg flugan på 31.3m. Jag var iaf nöjd med det. Var även så att snittet på kasten var längre än vanligt. Så det var inte bara 1 flax kast som blev långt. Känns som att om jag bara lägger manken till så ska det nog gå att tänja gränserna lite. För kast träningen har jag lagt åt sidan senaste 1.5 åren eller så. Dags att ta tag i det på allvar igen

4 kommentarer:

  1. Gajvet!
    Bra längd där, kommer ju kasta rakt över eran sjö :-)

    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Man har inte riktigt det bakkastet som kräfs där direkt.

    SvaraRadera
  3. Inte nu nä!
    Men när jag vart där nästa gång så kommer det finnas "motorsågsmassakrerade" kastgator ;-)

    //Andreas

    SvaraRadera
  4. Tror jag oxå .........not. :)

    SvaraRadera