torsdag 29 maj 2014

Anglers curse blev inte min förbannelse.

Kvällens killer. Min för året nya variant av grandis


Åkte iväg sent igår kväll till sjön min. Var på vinst eller förlust. Vakar det fiskar jag är det dött vänder jag hem. Väl framme så ser jag några vak direkt. Jag stannar. O tur var det. Fiskar mellan 8.30 till kl 10. Landar på den tiden 3 fiskar och bommar 1. Dessutom så vakade det som tusan. Nu var det så att mitt val av fluga var en stor nattslända av Grandimodel. Det fisken åt var det raka motsatta, slammsländor (Caenis), även kallad Anglers curse. När denna lilla dagslända är i farten kan det bli i sådana mängder att fisken blir omöjlig att ha att göra med plus att den är så liten att även det kan ställa till det. Mitt val av fluga gjorde jag innan jag hade uppfattat dagsländorna. Hur som så högg fisken och jag var helnöjd. Bröt förbannelsen, iaf denna kväll.
Även tilläggas att Bågarna visade helt grymt krut. Var länge sedan jag känt sådan kraft. Var lite mör i högerarmen.


Kort taget för en vecka sedan. Vasslända ser dagens ljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar