söndag 11 maj 2014

Sverkestaån, första försöket.


Idag så bar det av mot Sverkestaån för att pröva den nyöppnade flugfiskesträckan där. Mina förhoppningar på fiskelycka var oerhört lågt ställda då det regnat konstant i en vecka och så även skulle göra denna dag. Fanns trotts allt tre ljuspungter som stavas Marcus, Stenström o Önning. Deras närvaro var det som gjorde att jag trotts dom pissiga förutsättningarna masade mig iväg. På umgängesfronten blev det så bra som vi redan hade förutspått, men hur var då fisket. Under omständigheterna ok. Jag lyckades lura upp en Öring på en vit muddler efter lite hederligt harvande i en fors, och i och med det så var jag helt nöjd.
Efter lunch så fick det vara bra för min del men resterande 3 kämpade på ett par timmar till. Har även hört via det världsomspännande internet att det skulle ha gått rätt så skapligt då Marcus ska ha landat en Öring och K,Önning bommat ett par.
Summeringen blev att det var ett riktigt trevligt vatten som inte visade sig från sin bästa torrflugesida denna dag. Kommer trotts det bli fler besök bara vädret har styrt upp sig och torrflugeföret blivit betydligt bättre. Då ska det bli intressant att se om ån levererar. Potentialen finns iaf med råge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar