fredag 28 augusti 2009

Behövde lite luft...


...så igår kväll åkte jag och fiskade lite vid 19.30. Hade inte samma lugn i kroppen som när jag var iväg i tisdags. Inte så konstigt kanske när man vet att det är bäckmörkt om en dryg timme.
Dala hade varit uppe hela förmiddagen och bara sett 4 vak på hela tiden. Han valde tydligen fel tidpunkt, för 4 vak såg jag på dom första 2 sekunderna. Lika nöjd som vanligt kunde jag konstatera att vakfesten som var när jag var iväg sist höll fortfarande på. Och maten för dagen var även den, den samma. Flygmyror. Måste sett 500 vak på en timme, gajvet.
Fisken var lika svår lurad som vanligt. Sen så fiskar man inte för bra när man har så lite tid. Trots att det har vakat överallt så har jag inte lyckats lura nån fisk
Så vid kl20.50 är det så mörkt så att det är svårt att se vad jag håller på med och ännu svårare att se flugan.
Är nästan på väg att plocka ihop grejerna när jag ser en fisk närma sig min fluga. Tar och ger den en sista chans så jag försöker fokusera blicken på flugan i mörkret, inte helt lätt. Fick nästan ont i huvudet av att försöka se mini flugan.. Fisken kommer närmare och närmare, och jo den tar. Till en början så är den ganska lätt att ha att göra med men efter några sekunder så går tåget. Vet inte hur mycket lina han drar iväg med. Kanske 10m. Jag hinner i alla fall tänka att...undrar om jag kommer få se backingen. Han börjar följa med in igen. Men efter några meter så sticker han igen. Efter den rusningen så så dyker den ner. jag känner hur den knycker och far o så kommer flugan farande.
Efter att förbannat krok strl18 ännu en gång så blir det till att åka hem. Blev en lite stressig men trevlig kväll iaf. Så långt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar