torsdag 3 september 2009

Lite avis

Startade med att dra o lämna Ebba på dagis. Sedan bar det av mot Klockhammar för att träffa flugfiskaren, pilbågsbyggaren, ekonomen och allkonstnären T.Bodin. En mäktig sida hos denna man är den allkonstnärliga sidan. När jag upptäcker att jag behöver nått så åker jag och köper det. När T upptäcker att han behöver nått så bygger han det.
Efter att kläckt en kopp kaffe så var det dags att visa sin manlighet på ett lite medeltida sätt. Pilbågsskytte var det handlade om. Var ganska mäktiga grejer. Var ett jävla tryck i prylarna iaf. Att skjuta pilarna genom en plyfa skiva var inga problem. Medans jag hade lekstuga så prövade Sixten på delikatessen rönnbär. Surt sa räven. Jävlar vad han grimaserade.
Efter hemkomst o lunch bar det av till kantarellskogen. Men idag var det mest skog, dom gula lyste med sin frånvaro. Så istället för gula kantareller fick jr gnaga i sig en banan istället. Den är ju gul den med iofs. kanske är släkt med svamp. Måste den vara.

Annars har man varit lite avis på P-A o Hjerts som drar iväg och fiskar i Ljusnan ett par dagar. Så istället för att fiska Harr o öring är man hemma med en halvsjuk familj. Inge illa menat mot dom här hemma men det är trots allt en viss skillnad. Av nån anledning så la jag det i min frus händer att bestämma om jag skulle åka. Smart drag, o här sitter jag ;) Jaja det går fler tåg som tur är.

Dags att äta sen middag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar