lördag 22 maj 2010

Det kändes bra.


Torsdagens förutsättningarna var perfekta. Så efter att avverkat ännu en dag i måleriets tecken så bar det iväg. Väl framme så kunde jag och PA konstatera att insektslivet för årstiden var mycket bra, men var var fisken. Inte ens Öringarna verkade vara i farten. Efter att vi suttit och spanat lite och sett ett några vak iaf så gled vi iväg. PA fick en öring ganska snabbt medan jag gick iväg för att som vanligt försöka få en regnbåge. Det slutade oxå som vanligt. Ska nog börja fiska på öringarna som är desto mer vakvilliga och framförallt går ganska nära land. Håller på att förstör mig på att få nån av bågarna på torrfluga. I dagarna så kommer nattsländkläckningarna komma igång och då så har man kanske lite större chans att få dom, men det är spekulationer. Som det är nu så går dom mitt i sjön, helt omöjliga att komma i närheten av. Så känns det i alla fall.
Denna kväll som kändes så bra från början blev sabbad efter ca 45 minuter när den första regnskuren kom och med den åska och elände. Vi fick lite hopp för en stund mellan regnskur 1 och 2. Då började det vaka riktig bra.....i 5 minuter. Sen regnade och åskade kvällen sönder. Så efter att förbannat vädret för tionde gången så åkte vi hem.

Nu lutar det åt fiske i morgon söndagkväll. Börjar även fundera på om man ska åka till Karlsdal och fiska flytring nån dag. Behöver få tillbaka självförtroendet och dra lite fisk. Så Lobergstjärn ligger då nära till hans. Att åka fisklös där ifrån är näst intill en omöjlighet. Iofs så ska jag nog fixa att få fisk på hemmaplan bara jag skärper mig lite och inte bara fiskar på dom svåraste fiskarna....men det är ju roligast att få dom =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar