söndag 23 maj 2010

Vad göra?

Phryganea grandis?

Igår så blev det fiske. Tanken var att jag skulle åka upp ikväll när resten av fiskegänget skulle upp men pga den tillfälliga brist på spöböj så valde jag att åka upp igår kväll (lördag).
Min tanke var att när jag var helt själv så skulle jag fiska bättre och mer koncentrerat för så brukar det vara. Efter 4 timmars fiske och ett otaligt antal flugbyten senare så var knäcktheten och uppgivenheten monumental. Sista timmen av dom fyra så tänkte jag bara, hur ska jag förklara detta, jag är kanske rutten på detta, måste bara haft tur dom senaste 7 åren, kanske ska börja med nån annan hobby, spinnfiske? humm. När flugfiske är lätt så leker livet. När det är som det är nu så blir jag tokig och känner mig som en total nybörjare. Börjar skylla på flugorna, att det måste vara fel på tafsen, vädret är emot mig och att min fiskeplan måste varit fel.
Dessa tankar har dyk upp förut och det brukar aldrig vara bra. Man ska inte tänka så mycket utan bara fiska på, byta ännu en fluga och behålla fokus. Snart släpper det säkert och då är man kung på torrfluga igen ;)

Men snart kan det få ge lite resultat annars kanske man står vid nån "vanlig" P/T sjö o dänger i total uppgivenhet medan jag drar min sjunklina längs nån dyig tjärn botten svärandes med lite lätt finlänsk brytning. "Dennis" korven sitter lätt fastbränd på en engångsgrill och en ljummen burköl ståendes bredvid. Huvvva mardöm.....

EN sak som var positiv är att Grandisen verkar ha börjat kläcka.....tror jag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar