tisdag 13 juli 2010

Dag 3 & 4: I väntan på vinden







Dom 2 sista dagarna var en enda lång väntan på att vinden skulle ge sig. Det gjorde den dok inte, blåst från morgon till sen kväll. Av och till så gick det gäss på ån. Vi upplevde att fisken vägrade komma igång att vaka om det så var endast en krusning på vattnet. Så det vi gjorde mest var att sitta och spana o spana o spana. Vid ett par tillfällen så gav det utdelning. Jag o PA fick varsina öringar på kilot. Jag fick min på fredagen så då var den dagen räddad o PA sin på lördagen så då var även den dagen räddad.



Resans fisk fick Bigs polare Rickard. Dom kom förbi under dom 2 sista dagarna och fiskade med oss. Dom hade innan farit runt och prövat lite för dom nya vatten med dåligt resultat så båda var riktigt sugna på att få fisk. Rikard intog nacken och efter en stund så var det en fisk som vakade. Han lägger ut och det hugger. Efter en inte helt odramatisk kamp så kommer den största harren jag sett i verkligheten upp. 1.4kg väger den och Rickard sätter ett nytt PB. Alla är nu ganska nöjda denna fredagkväll. Dels Rickard som fått sin livs fisk och vi andra iaf jag för att fått vara med och sett en så fin fisk.


'
Sammanfattningsvis så kan jag säga att det var ett märkligt fiske. När fisket var bra så var det otroligt bra. Kändes då som att det inte fanns småfisk i ån utan bara grov Harr o öring. Resterande tid så var det nästan helt hopplöst. Inte en fisk så långt ögonen kunde nå.
Hur som så hade vi några riktigt trevliga dagar tillsammans och många fina fiskar fick syna land.
Alla var ganska nöjda när vi åkte hem även om det hade varit kul om vi kunnat få svinga spöna lite mer och suttit och glott lite mindre. Hade lite lätt ont i vänster skinka från min stol när vi åkte hem =)

I skrivandets stund så är det alldeles för varmt för att man ska komma iväg och fiska nått, men som det verkar så blir det en vända till Rena i Norge i nästa vecka.

Här kommer några flera bilder från resan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar