måndag 26 juli 2010

Ebba fiskar o lite annat






Var iväg med dottern ett par timmar på kvällen. Förhoppningen var att hon skulle lyckas lura en eller ett par Abborrar. Bilen styrdes med varsam hand mot det natursköna Black river. Ebba visade laddning och gick loss med sitt spinnspö omedelbart. jag intog en bänk och satte mig och jäste. Hon kastar helt ok, ibland långt ibland kort och då och då nästan i mitt huvud. Inget fel i det, medför bara lite extra spänning i övervakandet av henne. Nu är det ju så med en 4,5 åring att fisket är mycket spännande tills det att det dyker upp något mer spännande som tex att en and simmar förbi. Ebba ansåg att detta givetvis var en ypperligt chans för henne att ta en grym bild. Kameran fick nu jobba för högtryck som dok höll på att sluta med att kameran fick syna åns botten. Men tack vare mina vindsnabba reflexer så han jag avvärja detta missöde.
Nu hoppades iaf jag att spöt åter skulle få jobba. Det fick det gör i åtminstone ett par kast ända tills det att ungen vrider på huvudet och utbrister, HALLON!
Så istället för några feta fiskar så blev det till att ge sig in i snårskogen och jaga hallon istället. Fick ihop över en halv mugg och med det så fick det bli hemfärd.
Att det blir som det blir när man är iväg gör absolut ingenting huvudsaken är att hon är nöjd. Då är jag nöjd.=)

skulle själv fiska i morgon hade jag tänkt men min kära fru hade bokat upp sig så det får bli på onsdag i stället


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar