lördag 31 juli 2010

Gädda i Ryssland


Hade tänkt att fiska idag lördag uppe i sjön men när det uppdagade sig att jag o frun hade bröllopsdag idag så blev det till att göra lite ändringar i planeringen.
Istället så blev det ett försök till gäddfiske igår. Jag, PA och Robban tänkte göra ett försök i Kvismare kanal. Väl där så insåg man ganska snabbt att detta prodjekt inte skulle bli nån höjdare. Det har regnat ca 100mm dom senaste dygnet som gjort alla vattendrag och då även detta till en oboy liknande soppa. Efter nån timme så åkte vi tillbaka mot Örebro och i bilen så dividerar vi över vad vi ska göra nu. Vi beslutar oss för att åka ner till oljehamnen i Örebro och kolla, och så blir det.
Detta ställe visar sig vara en flugfiskares mardröm. Väl där så möts man av en person som påminner om nån malmetar från nån rysk bruksort. Det står fasta spön längs kanten riggade för botten mete och vattnet är även här brunare än någonsin. Vi blir inte här speciellt länge och som den torrfluge puritan jag är så känner jag mig lite lätt våldtagen efter denna öststats liknande upplevelsen. Kommer nog inte besöka denna plats på mycket länge.
jag känner nu att jag behöver en själslig rening. Så efter att Robban hoppat av hemma hos sig i stan så åker jag och PA till skogs och vår sjö. Här snackar vi ytligheter. Ena stunden misär till att åka in i finheten i storskogen. Vädret var nu katastrof med kraftig vind och regn men det gjorde inget. Bara att få komma till skogs en stund var värt hur mycket som helst. Vi tar en snabb kaffe, fiskar lite, dricker lite mer kaffe och åker sedan hem. Vi fick ingen fisk men jag insåg hur mycket jag uppskattar skogen.

Får tacka Robban för det trevliga umgänget, Gajvet!

1 kommentar:

  1. "Hade tänkt att fiska idag lördag uppe i sjön men när det uppdagade sig att jag o frun hade bröllopsdag idag så blev det till att göra lite ändringar i planeringen."

    Hahahahaahha. Fick fan ont i magen av den.

    /Tommie

    SvaraRadera