onsdag 22 september 2010

Blivit lat



Har varit dålig när det gäller bloggandet. Är ren lathet. Efter att jag skaffat min nya livskamrat, en Samsung Galaxy S som jag förövrigt inte vet hur jag klarat mig utan dom senaste 32 åren så har jag blivit för lat för att sätta mig framför datorn. Är bekvämare att sköta surfandet i från soffan ;)

I förra torsdagen så blev det ett blixtfiske. När det uppdagade sig att fru o barn inte var hemma när jag kom hem från jobbet så var det bara att skicka in fiskegrejerna i baksättet och plassera PA i pasagerarsätet. Så från hemkomst till fiske var det det väl 20 minuter. Planen var nymffiske. Men efter att sett ett par vak så kom torrflugepuritanen fram i mig. Efter inte allt för lång stund så fick jag en öring på en liten svart klink glädjen var stor, livet lekte o...inte riktigt kanske men trevligt var det iaf med lite drag i spöt. Galnare än så blev det inte så vid 7 tiden bar det av hemåt för att mota ungarna i säng, lättare sagt en gjort i vanlig ordning.


I söndags var det dags för kastträff med flugfiske institutionen Bengtsboys. Jag skulle hålla i detta var det tänkt men efter att jag och min hjärna inte varit riktigt överens dom senaste dagarna så blev det Hjerts som tog huvudansvar och jag fick agera sidkick. Trotts att förberedelserna, som från början varit stora nu fallit ner på runt noll så gick det bra. Vi gick på ren rutin och det kommer man tydligen långt på.
Efter dryga 3 timmar så började kastarmarna bli möra. Alla var nöjda så nu fick det bära av hemåt för att utföra sin medborliga plikt denna valdag.

I morgon eftermiddag bär det av till Los och fiske i Mellanljusnan ett par dagar. 9 sköna gubbar blir vi. Mer eller mindre hela Bengts så det kommer redan på förhand bli en succé.

Om jag har tid så ska jag försöka skriva ett par rader varje dag om det finns internet täckning. Kommer en längre summering när vi kommer hem hur som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar