lördag 2 oktober 2010

Mellanljusnan. En mastig resa.




Steve o Hjerts laddar
i regnet

Jaha då ska man försöka sammanfatta förra helgens strapatser. Som fiskeresa sett så var det nog den sämsta någonsin.
Vi anlände vid ca 23 tiden på torsdagsnatten vid stugan i Los. Regnet strilade ner men det spelade mindre roll just då. In med grejerna i stugan för att sedan invänta bil nummer 2 som var nån dryg timme efter våran. Runt kl 1 så var alla samlade. Jag visade karaktär och gick och la mig. Resterande manskap satt uppe till 4.30 och malde.




Revelj vid 8.30. Var bara att hoppa i vadarna och bege sig in i bilen. Vädret för dagen var sämsta tänkbara. Regn, 5+. var typ svinkallt. När vi kommer fram till Ljusnan så visar det sig att trotts senaste dagarnas regnande så är det inte överdrivet mycket vatten. Alla kämpade på bra denna dag i pissvädret, var inte uppehåll nån gång på hela tiden. Jag lyckades få några småharrar och under omständigheterna så var jag ganska nöjd med att bara lyckas få nått.


När alla var tillräkligt möra så bar det iväg till stugan. Vi åkte i Dalas bil. Bil eländet har ingen värme och med 4 blöta personer så immade bilen igen på 1 sekund. Så i 4 mil fick jag följa bakljusen på Hjerts bil genom en helt igen immad rutta. Värsta bilfärden någonsin.

Jag kände mig jävligt mör denna kväll så det blev sängen redan vid kl 21. Det visade sig senare på natten att jag var mer än bara mör utan lyckades dra på mig feber oxå. Detta ihop med att mitt huvud inte är riktigt i fas gjorde att denna natt blev rena mardrömmen.
När väl morgonen kom så lyckades vi fixa så att jag kunde ta en bil och fara hem. Tommie hade fått nog av vädret så han hakade på hem han med.

Det skulle visa sig att när det gällde fisket så missade vi inte nått. Vädret blev bättre för dom som var kvar men istället för ca120 kubik så släppdes det på ca 400 kubik i Mellanljusnan, dvs helt ofiskbart. Så dom tappra som var kvar fick hållas med att eld och leva vildmarksliv istället för att fiska.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att denna resa inte blev riktigt som vi tänkt oss men som tur var så hade vi trevligt iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar